Kada je pravo vreme da dete nastavi sa treninzima nakon COVID-19 infekcije?

Ukoliko je detetu postavljena dijagnoza bolesti izazvane koronavirusom (Covid-19), roditelji se pitaju da li i kada dete sme da nastavi sa treninzima i koje korake treba da preduzmu pre toga.

Još uvek se ne zna baš sve o ovoj bolesti, ali postoje podaci da može biti povezana sa oštećenjima srca kod odraslih. Nemamo podatke kakve posledice može da ostavi kod dece, pa je zato bolje biti oprezan.

Preporuke za dodatna kardiološka ispitivanja i nastavak sa treninzima se razlikuje od deteta do deteta u zavisnosti od uzrasta, dužine trajanja bolesti, izraženosti simptoma i težine kliničke slike.

Dete bez simptoma, sa pozitivnim PCR testom

Ne preporučuju se treninzi bar 14 dana od dana testiranja.

Dete sa blagim siptomima (bez povišene temperature, sa simptomima koji su trajali kraće od 3 dana)

Ne preporučuju se treninzi najmanje 14 dana od prestanka svih simptoma.

Dete sa umereno teškom bolesti, koji nisu zahtevali bolničko lečenje (povišena temperatura i simptomi koji su trajali duže od 3 dana)

Ne preporučuju se treninzi najmanje 14 dana od prestanka svih simptoma.

Deca starija od 12 godina treba da obave pregled kod dečjeg kardiologa pre nego što nastave sa treninzima.

Dete koje je bilo hospitalizovano zbog Covid-19

Ne preporučuju se treninzi najmanje 14 dana od prestanka svih simptoma.

Obavezan je pregled kod dečjeg kardiologa pre nego što nastave sa treninzima.

Uvek se prvo treba konsultovati sa pedijatrom, pogotovu ako detetu nije urađen PCR test na SARS-CoV-2, a dete je imalo sve simptome Covid-19. U tim situacijama se preporučuje da dete ne trenira bar 14 dana od prestanka svih simptoma.

Većina dece se u potpunosti oporavi od virusnih bolesti,  pa nema razloga da tako ne bude i sa Covid-19. Ne treba paničiti, ali je bolje biti oprezan.

Izvor:  Paridon S. Returning to Sports After Covid-19 Infection, Exercise Physiology Laboratory at Children’s Hospital of Philadelphia, August 2020.

Fotografija: www.pixabay.com

Specijalistička pedijatrijska ordinacija „Doktorka Tanja“

U specijalističkoj pedijatrijskoj ordinaciji „Doktorka Tanja“ moguće je dobiti dijagnozu i adekvatno lečenje bolesne dece i adolescenata, obaviti sistematske preglede, kao i preglede kod naših kolsultanata-subspecijalista sa Instituta za majku i dete „Dr Vukan Čupić“.
Posebno smo ponosni na naše Radionice (zdravstveno-vaspitni rad u malim grupama).

Ordinacija

Kursulina 39/1,
32300 Gornji Milanovac, Srbija
E-mail: info@drtanja.rs; doktorka.tanja.gm@gmail.com